nu kan jag andas igen

fredag!
äntligen!

den här veckan har jag verkligen längtat till fredag. ville verkligen förbi onsdag och det är gjort nu! tack och lov. ändå blev det inte så jobbigt som jag hade föreställt mig. men visst, jag var nervös och när det var över släppte det. nu kan jag andas igen!

det som har hänt är att jag för en tid sedan fick reda på att mitt cellprov som tas från livmoderhalsen visade på cellförändringar där kan om man har otur leda till livmoderhalscancer om man inte tar bort dem. i sverige har vi ett jättebra system där man går och tar ett cellprov vart tredje år. det gör att vi har lägst dödlighet i sverige när det gäller den här cancerformen.

i onsdags hade jag tid att ta bort dem i alla fall. det jobbigaste var lokalbedövningen. själva ingreppet tog inte mer än knappt en minut. nu får jag gå lite oftare på cellprovskontroll för att se att de har fått bort allt och att det inte kommer tillbaka. det gör mig ingenting!

men tjejer, glöm inte bort att gå på era cellprovstagningar! glöm inte bort det! i en del fall kan det rädda liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0