alla hjärtans dag

alla hjärtans dag..
ska man fira den?

jag och kärleken har alltid ätit något gott tillsammans och bara tagit det lugnt. ungefär så mycket orkar vi engagera oss i den här dagen.

varför ska det behövas en speciell dag för att uppvakta någon man håller kär? jag tar hellre vilken annan dag som helst för att göra det. köpa lite blommor och ta hem, fixa en god middag, en god efterrätt. det finns mycket man kan göra utan att det är alla hjärtans dag.

på vissa skolor där jag arbetat tidigare har det varit beställningar av roser som eleverna delar ut och jag gillar inte det evenemanget. alltid några elever som blir utan och det är inte kul att se. på mitt nuvarande jobb får varje klass dela på en hjärtformad kartong med gelehjärtan. det är en rätt skön nivå känner jag. inga roser så långt ögat når!

jag får gärna rosor, det är en av världens vackraste blommor..
men jag får hellre rosor någon annan dag än idag.

image294

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0