klass 9a

jag följer med spänning svt:s nya dokumentärserie "klass 9a".
klassen får nya lärare/pedagoger i alla ämnen och målet är att bli bland de tre bästa klasserna i sverige inom ett halvår.

eftersom jag själv är lärare är det intressant ur två synvinklar. dels hur lärarna arbetar och är som pedagoger och dels hur eleverna är. den bild som man ger av den svenska skolan är inte vacker, men jag funderar på om det verkligen stämmer överallt? jag tror att det finns både bättre och sämre skolor.

jag tror även att det finns en hel del pedagoger som inte borde vara det. pedagoger som borde sluta som lärare och göra något helt annat. en pedagog som inte vill lära ut till elever är ingen bra pedagog och därför får vi kunskapsluckor hos eleverna.

det ska bli intressant att följa klassen och pedagogernas arbete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0