pasta med pesto och salami

händelselös dag. har inte gjort ett dugg skönt! jo, jag lagade en ny maträtt. en pastarätt med salami, pesto och kronärtskockor! och det blev så galet, supergott! orginalreceptet hittar man i icas tidning buffé men jag gjorde om det till mitt recept istället. i orginalet hade de i svart tapenade och jag är inte god vän med svarta oliver.. de fick bytas ut.

image304

jag tog färsk pasta som jag kokade och rörde sedan i pesto när jag hällt upp pastan i en djup tallrik. salamin stekte jag i olivolja tillsammans med vitlök och rödlök tills salamin blev krispig. då hällde jag ner det i pastan och skar upp kronärtskockshjärtan och några småtomater som fick toppa pastarätten.

det hela kanske tog en kvart..

lagom långt för att vara en lunch!

och gott! kan rekomenderas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0