vad vet jag?

torsdagen kom och är snart försvunnen igen. torsdagar är mina favoritdagar, då slutar jag tidigt från jobbet och har nästan hela eftermiddagen fri att göra vad jag vill.

tråkigt nog regnade det när jag kom ut från jobbet och skulle åka hem, så den där långpromenaden jag hade tänkt blev en kortare istället. passade istället på att handla, dammsuga lägenheten och planera ett avsnitt i svenska för min nia. gäller att ta vara på tiden när man kan.

i morgon är det fredag. det blir after work en stund för mig och några kollegor. najs! trevligt att sitta ner och prata utanför jobbet även om vi lär diskutera det. verkar inte som om vi lärare kan komma ifrån det. nog diskuterar vi jobb så fort vi träffas även utanför arbetet. märkligt det där.

det ska bli skönt med fredag, skönt med helg. den här veckan har varit segare än segast och ingen välkomnar helgen mer än jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0