vänder fram ett nytt blad

äntligen är den här dagen över.
jag är totalt utpumpad, mår dåligt, är ledsen och arg.

hade någon frågat mig tidigare i dag om jag skulle vilja byta yrke så hade jag sagt ja. inte en dag till som lärare! nu när jag har fått några timmar i mitt kära hem, fått äta middag, sitta ner och ta det lugnt så är mitt svar lite annorlunda.

den här dagen går till historien som en fruktansvärd dag. idag har en del elever bevisat sig vara så elaka och jobbiga. elever som egentligen är väldigt bra och skötsamma. det är andra gången en klass har fått mig att gråta. bägaren rann över kan man säga. jag har dock väldigt bra kollegor som snabbt går in i klassen och pratar allvar med dem när jag inte orkade.

jag orkade inte.

nu blir det att gå och lägga sig och läsa istället. lugna ner sig, läsa en god bok, titta lite på tv och sen somna.

image286


i morgon är en ny dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0