boknörden i mig har varit framme igen!

                            

ännu ett par böcker har passerat mig. märks att det börjar bli sommar och att jag har satt betygen. då kommer läslusten fram och jag slukar alla böcker som kommer i min väg.

"den goda grannen" av william kowalski

colt och francine upptäcker av en slump det 150 år gamla huset under en biltur på landet. de blir ögonblickligen förälskade i huset och köper det. när de sedan ska renovera det märker de att de har olika åsikter om både huset och deras gemensamma liv. ju mer de lär sig om husets historia desto längre ifrån varandra kommer de och en stor kris blir ett faktum.

det här var en märklig bok. en riktigt märklig bok. jag gillar den, men ändå inte. språket är bra, men den är ändå jobbig att läsa. jag vet inte om jag vill rekomendera den, just för att den var jobbig att läsa.

------------------------------------------------------------------

"bekantas bekanta" av  mats strandberg


camilla är drygt 30 och före detta fotomodell. hon återvänder till stockholm utan några pengar på fickan, utan trygghet och utan karriär. camilla har dock en plan och den involverar att få tillbaka mannen hon älskar och som hon svek.

mats skriver väldigt lätt. det är lätt att läsa och man läser hans böcker fort. jag gillar jargonen och språket. jag gillar handligen. han har även skrivit jaktsäsong som utspelar sig i ungefär samma miljö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0