den röda pennan, min bästa vän

när jag gick på lärarprogrammet var det någon som sa någonting i stil med:

"när ni sen blir klara och kommer ut och jobbar så blir rödpennan er bästa vän"

nähä tänkte jag. varför skulle den bli det? vad ska jag använda den för? jag kan väl använda vilken färg som helst.
men nu är jag där, har arbetat i drygt tre år och visst, den röda pennan är min bästa vän när det gäller rättningar. varför då? jo, för att den syns bäst i elevtexterna. blir mycket enklare att markera fel och kommentera med en röd penna än med en blå eller svart.

tittar jag tillbaka på mina gamla arbeten från högstadiet och gymnasiet nog sjutton är det skrivet med röd penna däri av mina lärare.

så enkelt var det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0