kunde inte sagt det bättre själv

skrivet av fotbollsfrun

Två saker bara

1. 20000 i månaden är inte en hög inkomst.

2. Självklart ska den sammanlagda inkomsten i hushållet gälla. En rimlig gräns kunde kanske vara 450000 kronor per år och hushåll.

Jag har över 200000 kronor i studielån och betalar statsskatt, något som är alldeles riktigt. Jag tjänar mer, har det bättre, alltså ska jag bidra mer till samhället som gett mig verktygen att skapa mig denna tillvaro. Visst är det jag som har fixat mina jobb, men jag tänker aldrig glömma att jag har vuxit upp i ett tryggt hem där vi alltid har haft råd att storhandla, där jag fått hjälp med läxor och skjuts till aktiviteter. Alla har inte samma förutsättningar.

Att Maud, som lyfter 1600000 kronor om året, kallar 20000 i månaden för hög inkomst är mer än skrattretande, det är ett hån.
_________________________________________________________

kunde inte ha skrivit det bättre själv. håller helt och fullt med. jag tjänar 20 000 i månaden och jag tycker inte att jag är en höginkomstagare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0