lika svart som ljus

lika svart som dagen var igår, lika ljus är dagen idag.
igår var ingen bra dag. kände mig hängig och hade tappat lusten för det mesta. det var inte roligt med någonting och jag ville helst dra täcket över huvudet och bara ligga kvar i sängen.

men skam den som ger sig.

idag har det varit en mycket bättre dag! solen skiner, både inne och ute och livet är rätt bra. jag fick ett glatt besked när jag kom till jobbet idag och det kommer jag att leva på länge.

jag längtar ändå till semestern. när man har haft ett helt läsår med allt vad det innebär så är man trött. trött i kroppen och trött i själen. sommaren reparerar den tröttheten så att man orkar nästa år. även om mitt jobb stundtals är jobbigt som f-n så älskar jag det! det finns inget annat jag hellre vill göra.

men det är tur att mp3 spelaren och mina älskade gymnastiksskor finns. de får mig att gå långt och att rensa skallen. det behövs ibland.

som nu ungefär..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0