Pengar växer inte på träd

Torsdag, slutet på en konstig och jobbig vecka.
Vi har haft nationella prov i svenska den här veckan. Eleverna har svettats under några timmar i tisdags och idag. Jag har inte börjat titta på deras prov än, men jag hoppas att det har gått bra.

Snön föll i natt, och i morse när jag gick upp fanns det ungefär två cm snö på marken. Inte min favoritbild när jag drar upp gardinen på morgonen direkt. Jag vill ha sol och värme! På plussidan finns ju dock att det börjar bli ljusare ute, speciellt när jag cyklar hem från jobbet. Förut var det mörkt när jag åkte till jobbet och mörkt när jag åkte hem. Nu är det åtminstonde ljust när jag åker hem igen.

Tog mig i kragen och stack till gymmet efter
jobbet idag. Skönt att få röra på sig. Blev både konditionsträning och styrketräning. Lär ha ont i armarna i morgon, men det är det värt! =)


Igår var jag i en blomsteraffär och frågade
vad min tilltänkta brudbukett skulle kunna kosta. Runt 800 kronor  trodde hon! Nästan 700 kronor billigare än prisförslaget jag fick från en annan blomsterbutik. Hur kan det skilja så mycket?! Pengar växer inte på träd och jag tror att jag kommer att få en precis lika fin bukett på det billiga stället som det dyra. Ibland kan det nog till och med bli bättre!

Nu däremot, sängen kallar! Det är fredag i morgon och då är det exakt en vecka kvar till sportlovet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0