Varför lägger man så mycket pengar på en ring?

Har suttit på bröllopstorgets forum och förfasat mig över alla som tänker lägga så mycket pengar på en vigselring. Hittade ett par inlägg där man skulle lägga drygt 80 000 till 100 000 kronor på förlovningsringarna och vigselringarna till henne. Hela vårt bröllop kommer att kosta mindre än dessa summor.

Vad tänker folk med? Varför vill man ha så dyra ringar? Om jag fick en sådan ring skulle jag inte våga bära den. Min förlovningsring är en enkel, slät vitguldsring. Min vigselring kommer att bli en tunn ring med några små diamanter i. Den kommer inte att kosta skjortan, det vet jag.

Alla får lägga vad de vill på saker, men för 100 000 kronor skulle jag kunna hitta på en massa andra roliga saker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0